Det gick snabbt.

Det luktade av regn när jag cyklade till jobbet vid 6-tiden imorse. Det luktade regn när trampade därifrån 10h senare, uppför Frognerveien, längs kirkgata och mot Yogasession på Majorstuen. Jag gillar att det luktar regn. Jag gillar att det nyss har regnat. Regn i stora drag är faktiskt otroligt okej. Regn... Ah. Och då menar jag inte de överanvända orden "efter regn kommer solsken", med allt de står för, skitsnack, rent mumbojumbo. Regn är bara härligt. Renande, rensande, blött och kul. Regn som smattrar, som öser, som porlar och forsar. Bara positiva adjektiv knytes vanligen till regn. Ah. Det gör mig glad. På innsidan.



En annan sak som jag tänker dela med mig av är: Jobb kan inte längre heta "jobb". Eller så borde "jobbigt" inte heta "jobbigt". Iallafall borde inte "något jobbigt" kopplas ihop av en så nära besläktning med "jobb".  Det är ju kul att jobba! Inte jobbigt! Jag är övertygad om att det kommer lösa mycket.



hej.



Vad som gick snabbt förresten; att få träningsvärk av yogan redan en halvtimme efter avslutat pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0