Fröken Nygård tycker och tänker igen.

Nu tänkte jag skriva ett fint inlägg om julefrid och andra fina saker. Men jag ändrade mig och lägger istället upp klippet VM I CURLING med galenskaparna och ett fint försök att referera ett samtal på jobbet. Varsågoda.


Mannen med stor näsa - "Kan jag få 200g Vindalo?"
Jag - "Självklart" (Rabblade och något standardiserat om dricka och uppvärmning, vilket är ointressant)
Mannen med stor näsa - "Har du... apotektvarer også?"
Jag - Ja, vad vill du ha?
Mannen med stor näsa - "Ibux och Paracet, en av vardera"
Jag - "Varsågod" (Typ)
Mannen med stor näsa - "Tack" (Typ) "Har du... kondomer... også?"
Jag - (Ler stort och kastar fram två paket på disken) "Yes"
Mannen med stor näsa - (Tittar på mig) "Vilken typ är bäst, och vad är skillanden?"
Jag - "Eh...?"
Mannen med stor näsa - "Ehhhh..."
Jag - "Jag är ingen expert på kondomer, dessvärre..." (Försöker se snäll ut)
Mannen med stor näsa - "Är du inte?"
Jag - "Nej."
Mannen med stor näsa - "Jag tar tre paket"
Jag - Vilken sort vill du ha?
Mannen med stor näsa - (Funderar och pekar på den ena sorten, vaddetnuvar)
Jag - "OK" (Råkar se datomärkningen och inser att de är hiskeligt gamla) "Dom får du inte"
Mannen med stor näsa - Ehh...?

Jag har fruktansvärt kul på jobbet ibland.


Kommentarer
Postat av: Stora L

Härligt att höra att du håller rätt på Norges folkhälsa!

2010-12-25 @ 22:02:29
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0