Julen stryker i faggorna

Det är den 19 december idag. Det är fjärde advent och det är obligatoriskt med stickad kofta och vinglögg. Jag har gett upp det eviga spelandet av julmusik och mår illa av tanken. Befinner mig som brukligt vid köksbordet hemma i Sollefteå. Snön ligger tät och kaffet är på ständig kokning. Kaizers Orchestra har tagit plats i högtalarna på grund av en plötslig felklickning i spellistan.

Det är final i handbolls EM nu, om 8 min börjar det. Sverige mot Norge. Jag ryser av spänning redan innan matchstart. 6 min. Frågar ni mig så tror jag Norge tar hem det, det blir nog lugnast så på fler än en front.

Den svarta labradoren har svidat om till Julhund och är så mallig att man knapp törs titta. Sidenbandet runt halsen är glansigt och rött, och med stora djupt bruna ögon försöker han manipulera till sig en smörgås.

3 min kvar till match. Dags att ta över TV soffan. Jag känner mig som tre år; "Meeeen PAAAAPPAAA, flyyytta diiiig då". Gud förbannat. Mamma plockar upp tomte efter tomte ur sina lådor och utbrister "Men gud vad jag är duktig" efter hon granskat den ena tomten efter den andra. Jag unnar henne det och höjer musiken. Kaizers Orchestra spelar Rullett, min stickade tröja kliar. Det är dags att trycka i sig mer glögg.

God jul

Kommentarer
Postat av: Sophy

Kwi-san, skönt att höra att du tillbaka i hemmet i norr. Det kommer förhoppningsvis att göra dig glad och ge dig ork och energi. Kaisers kommer till sthlm i mars, och om du fick ledigt så skulle det vara awesome om du ville komma och titta med mig. Eller om de spelar i Oslo så kanske jag kan komma över och frälsas lite tillsammans med dig. :D

Postat av: Kawin

"Men gud vad jag är duktig!" Hahahaha. Det värsta: Jag har börjat säga samma sak. Nu har jag tvättat och gjort fjärdeadventshammisar på älgfärs. Gud jag är så himla duktig!

2010-12-19 @ 17:58:21
Postat av: Kwi

Kära Sophia. Ja, det borde vi verkligen göra! Jag håller det i minnet och kommer med besked snarast! AWESOME! Behöver det!



Karin. Du ÄR dukig!

2010-12-19 @ 22:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0