Fettis-dagen

Idag är det Semeldagen. Jag gillar semlor. Speciellt mandelmassan. För att fira detta har jag ägnat mig åt att gymma och måla bananer. Här kommer en banan.

Banan 2/10

Det luriga med vattenfärg är att det som bekant inte går att sudda. Bananer är kul. Jag är inne i en gul fas. Bananfasen har hängt med sen i sommras. Den här bananen gjorde jag då:


Bananfågel eller fågel i banandräkt (man vet inte så noga, här beskuren. )

Semlor tar jag på söndag hos syster. Håller på att tokläsa Kafka på Stranden nu, mest för att få börja läsa min nyinköpta pocket, Mussolini - En studie i makt. Efter att ha läst Bengt Linjegrens biografi om Adolf Hitler ska det bli intressant att sätta tänderna i en till diktator. På tal om det, nu har tuschpennekonsten på mina väggar utökats och Tågresenären från Gävle har fått sällskap av Stockholm plus one.




Nu tillbaka till viktigare ting, instuderingsfrågor och boken Möten med Bilder av Yvonne Eriksson och Anette Göthlund.

Puss


Kommentarer
Postat av: Stora L

Haha! Du blir inte av med Yvonne trots att du lämnade E-tuna... Fast, boken är ju bättre än hon själv :D

2010-02-17 @ 19:21:40
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0