09.32

Mobilväckaren ringde 06.00. Mot min vilja kämpade jag i fem minuter med att röra på tår och vänja ögonen vid ljus. När jag masat mina lurviga, tunga ben över sängkanten och tagit mig till badrummet var klockan 20 över. Genast vakande jag ur min helveteskoma och drog på mig träningskläderna samtidigt som jag drack vatten och borstade tänderna. Fem minuter senare sprang jag till tunnelbanan... och var där fyra minuter för tidigt. Det är mycket med tanke på mina knappa 20 meter dit. Jag hade dessutom glömt vattenflaskan. Klockan halv 9 är jag nyduschad. Äter frukost och njuter av att jag återigen klarat av morgondöden.

Idag ska jag åka kl 11.30 till Gävle för att vara där 17.00, jag är en snålis. Men med Guds hjälp (dvs. snö) och Statens järnvägar kanske tåget är lämligt försenat och jag kan mysa ner i stolen och läsa. Ibland är SJs flexitid underbart. Oftast inte.

Imorgon är det fredag. Då blir det vila från träning. Och på spåret. Appropå På Spåret förresten, jag saknar Olsberg och Hellberg.


K




Kommentarer
Postat av: Stora L

Duktig du är!



Men jag måste säga att jag faktiskt gillar Luuk och Lindström. Jag tycker att de är värdiga efterträdare.

2010-01-28 @ 19:12:33
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: K

Lindström är mycket bra. Luuk är en tönt. ;D

2010-01-29 @ 12:26:38
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0