offline skriverier

Den 15 juni 2010

Klockan är 21.00. Jag är åter igen på en resa med osäkert resultat. Jag reser med kamp mot tiden. Saken är enkel,men det gör det inte mindre irriterande. Piloterna strejkar och jag får inte flyga. Om allt gått som planerat skullejag ligga uppkrypen i soffan, i min lånelägenhet i Umedalen, Umeå. Nu sitter jag istället på nattåg mot Oslo, 17 h to go. Fram kommer man alltid. Det kanske inte går fort. Den här gången är det dock nödvändigt att komma i tid, av den enkla anleningen att jag måste flytta in innan 15.30 imorgon. Tåget planerar vara framme 14.40. Både jag och min roomie to be håller alla utsickande kroppsdelar, tummarna förslagsvis.

___

Om jag nu istället ska prata om viktigare ting, som t.ex. kungabröllop eller säldöd, så ska jag berätta för er att; inte fa-an blir det någon arkitekt av mig. Inte om fem år iaf. Körde totalt på diverse uppgifter på arkitektprovdagarna och får nu vackert vänta tills nästa år att söka igen. Funderar på att plugga upp mina halvtaskigagymnasiebetyg, för att få ett vackert snitt på 20.0. (ja, min framtid ÄR lika viktig som sälarnas.)


___

Solen skiner in genom fönstret, det finns inget internet och jag längtar till OSlo. Om 16.7h är jag där. Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0