Kära (vackra, fantastiska) jury!

Godkväll!

Jag ber er vänligast lyssna till ett problem jag står inför i och med antagningen till Sveriges arkitektskolor 2010. Tack.

Kanske vore det ändå bäst för alla, men mest för mig, att flytta ut ur min hjärna för ett litet tag. Vi har levt med varandra ett tag och känner varandra väl. Den har tidigare jobbat på bra, men i och med nedlagd verksamhet har den tappat tro (verkar det som) och går nu på sparlåga. Testbildsljudet ekar och som om jag käkar för mycket hormoner trillar känslorna runt och hittar ingen ro. Vänligt men bestämt har jag försökt säga till den: STRUKTURERA, ARBETA OCH GÖR DET FORT. Likt en diktator plågar jag den, vilket resulterar i en feg hjärna utan egen vilja att fritt arbeta på ett innovativt och kreativt sätt. Jag ska härmed byta teknik och inspirera med litteratur och vin, kanske en resa. För att inte skrämma er ytterligare så ska jag inte berätta hur den beter sig på natten. Drömmarna härjar hejvilt och blandar ämnen som aldrig borde få beblandas med varandra. Gud vet vad som händer inatt.

På grund av detta kommer mina prover till arkitektskolan vara en aning under min nivå, och jag ber eder ödmjukast anta mig till utbildningen ändå. Jag lovar på min hjärnas vägnar att skärpa mig.


Kristina


Ps. Antar ni inte mig får ni spö. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0