Shabby Chic i vårvinter-vädret

Det har kommit in klagomål på mitt obloggande. Jag ber er allra ödmjukast om förlåtelse och ska nu vara en fortsatt duktig flicka.

Det händer saker.

1. Är mitt uppe i en shabby chic sovrumsrenovering av ett sovrum, så att jag har någonstans att vila mina fötter och min oroliga konstnärssjäl. Blommor, vitt, sltet och svartvita gamla foton kommer överexistera bland fina burkar med pennor, penslar, kritor och annat kul. Jag är dessutom en stjärna på att tapetsera, not.

2. Det är fint väder för det mesta tycker jag, solen skiner över snön och grantopparna, Åre glänste som vanligt ikapp med (andras) dyra skidutrustningar och afterski öl. Jag glänste med ett stort leende, och en röd nästipp. Det fick duga. När jag är rik ska jag köpa en gul hjälm.

3. Nej, kom inte på en tredje sak, det händer alltså inte mycket, jag ljög.

Jag har vart lite kreativ dock, inga 3x3m tavlor i Pollock-stil, men dock en och annan kissekatt. Nu ska jag återgå till helvetestapetseringen, be till gudarna att tapeterna räcker är ni snälla. Annars längtar jag mot varmare platser, skaka rumpa till svängig musik på en strand någonstans långt borta. "All you need is a ticet" sa någon till mig en gång och tittade både uppmanande och uppmuntrande på mig. Jag låter det härmed gå mig förbi.


Må gott och lev väl.
K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0