Kristallklart och förbannat kallt

Till Linn. Min enda läsare.

Idag är det Lördag, jag låter fötterna vila på bordet och låter Robert Plant ta över snacket. Ibland är det knepigt att formulera sig, som nu. En veckas innehåll ska sorteras i hjärnan och någon trevlig detalj ska vinna i kriget om uppmärksamheten och bli huvudämne för blogginlägget.


Hur som haver. Simon och Ivan från fd. Torshovskollektivet har lämnat oss ensamma i det kristallklara, men jävligt kalla, Oslo. Vi saknar dem redan och nya vänner ska inskaffas. Men vi firade av dem två rejäla gånger, som brukligt. En annan trevlig sak att ta upp såhär års är advent. Jag HAR köpt en adventsljusstake. Mamma överglänste den senare och fick den att se ut som ett... getkadaver, när hon visade upp sitt pyntade hus via skype tidigare. Jag försöker glömma och gå vidare. Man borde ta tag i den där pepparkakshustävlingen förresten. Den har otroligt nog lurats sig neråt i prioriteringsstegen. Jobbet tog chansen och var inte sen att klättra förbi och balanserar nu på översta pinnen. Vart man hamnar sen, när man klättrat upp, det får vi inte veta. Även om vi går till kyrkan och ber lite extra imorgon.


Klockan är sisådär halv nio, rävarna skriker i skogen efter lite mossa att värma tassarna med och Led Zeppelin spelar vidare som om inget hade hänt. Jag kokar en kopp te och följer deras exempel. Inte rävarnas alltså.
Med värme



Kommentarer
Postat av: Miss Deli

MEN HALLA! Jag läser ju ockaå :'( Gillar att ndu tar upp just ett getkadaver...känns bra! som om jag är nämd på nått sätt :)

2010-11-27 @ 21:54:05
URL: http://keggiii.blogg.se/
Postat av: Krickoooo

Ikke sant, Jo!

2010-11-27 @ 22:38:10
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/
Postat av: LINN

man takkar och bockar! gillar extra mycket att du har postat en zep låt, mycket bra mycket bra!

2010-11-28 @ 14:12:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0