Frukost i sängen.

Min planerade frukost i sängen blev uppskjuten till lunch i sängen. Karin tog sin väska och gick mot trikken imorse för att sedan lämna landet för ett mer produktivt Sverige. Jag tog mig upp när hon for, kramade tack och hej, och övervann min trötthet när jag, med en beslutsamhet som överträffade allt jag tidigare sett, startade tvättmaskinen. Ja, vi har äntligen en tvättmaskin. Den är vit och fin. Toppmatad och suveränt bra. Efter tvätt-rycket imorse gled jag ner mellan lakanen igen och somnade om till ljudet av dito tvättmaskin. 

Snart följer en dag av jobb. Städa borde vi göra här hemma, men nu har jag städat två dagar i rad, för att jag varit ledig. Så jag vägrar. Hoppas någon tar slag i saken. Man vill ju inte drunkna i vinglas och bli uppkäkad av dammråttor, hur skulle det se ut?



på operan

Kommentarer
Postat av: Stora L

- Tvättmaskin är bra.

- Åker till Eskilstuna för att klippa mig.

- Har gul skrivbordslampa.

- Du är vacker!

2010-10-05 @ 09:37:31
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0