Kaffekaos in the wild

Jag siktar på en perfekt söndag. Efter en promenad i solen bland höstklädda och söndagsglada oslobor satsade jag på kaffe och macka med kryddost i sängen. Fika i sängen är en bra idé i teorin, men mitt i en krönika av Jessika Gedin började koppar och fat flytta på sig. "Håll dig i koppen", uppmanade jag kaffet som hånlog tillbaka. Rivigt kaffe det där. Till tonerna av Lars Winnerbäcks <Jag fattar ingenting>, smet dito kaffe trotsigt ut och landande i vår renbäddade säng. Gud förbannat.

För att glömma kaoset ägnade jag ett par timmar med att göra ritningar till ett par stolar och en lampa som har snurrat i mitt huvud ett tag. Ska bygga dom när jag får ledigt (om jag får ledigt) och kan ta mig hem till snickeriet. Det känns avlägset, det gör mig ledsen och vemodig.

Inatt var det fullmåne, vill jag tro. Rastlösheten ägde rum och jag flydde från fest och skålande människor i lägenheten till Stargate och bus hos Martin.

För att avsluta en bra söndag drar vi ut på galej ikväll, dans på Blå är tanken. Solen blänger på mig genom trädtopparna och in i mitt rum, jag tar på mig solglasögonen och skiter i att det ser fånigt ut. Orka vackra höstdagar och inomhusångest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0