Ett splittrat Sverige

Norr om dalälven lever de sunda värderingarna. Norr om dalälven kvarstår det socialístiska samhället, det rödgröna blocket dominerar. Tyvärr räckte inte det igår. Jag är ledsen på rikigt. Ledsen för att egoismen styr och för att folks små otrevliga hjärnor inte ser vikten av ett jämställt, humant värlfärdssverige med en blomstrande och växande mångfald. Ledsen för att folk röstar på extremt främlingsfientliga partier och ger dom en chans att påverka. Det är så mycket som är fel, så mycket som är orättvist och idiotiskt. Jag skulle kunna skriva en roman.

Det ska jag inte göra.

Jag ska däremot fundera och uppmana er till att fundera. Är det inte något fel när siffrorna ser ut som de gjorde igår? Vi har nu ett splittrat sverige baserat otroligt mycket på geografiskt läge, hur ska det gå? Nu är det fyra år till nästa val, ska vi låta utvecklingen fortsätta?

Dimman ligger tät över åkern, solen strimmar igenom molnen och lyser upp daggen på gräsmattan. Jag lyssnar på Cat Stevens och läser nya Världens Vetenskap om kärnkraft. Mår illa.

Kommentarer
Postat av: Calle

sitter och trummar fingrarna mot varandra som Mr. Burns



Lajk :)

2010-10-09 @ 01:21:26
URL: http://tegis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0