Välkommen till verklighetens land

Hoppade upp ur sängen vid 08.00. Känslan av att vakna pigg och glad slår det mesta inom diverse känslokategorier. Till tonerna av sundtracket till Phantom of the Opera åt jag frukostfilen. Dagen fortsatte med tvätt och träning. Mina pigga ben sprang lekande lätt de 5km jag planerat och musklerna kändes starkare och mer samarbetsvilliga än jag minns dem.

Dagens springa-snabbt-låt:
Volbeat - The Garden's Tale


Nu blir det kaffe och en god treat på kaffebrenneriet, kanske ska jag även hälsa på min kära Knudis på museet för samtidskunst. Kanske har hon pause och vill dela ett muntert ögonblick med mig.
Här kommer förresten en fin liten text:

"Det dom kallar drivkraft, kallar jag för girighet.
Och det dom kallar avundsjuka, kallar jag för jämlikhet.
Det dom kallar sund ekonomi
och järnhård vetskap, kallar jag för högerideologi
och maktens redskap.
Och det dom kallar farlig utopi och kommunism, kallar jag för vanlig empati och altruism! Dom ljuger." (spotify:track:02Ke7U9FuToMlmSSoEm7Fi)



Peace.



Kommentarer
Postat av: Stora L

Jag tar en paus i mitt pluggande och läser din blogg. Citatet du skriver påminner om något jag nyss läst i kurslitteraturen "Jämställt språk"... Jag bläddrar och där är det.



"Pratar du på så talar jag till punkt

Är du gnatig är jag envis

När jag får pondus så tar du dig ton

När jag är öppenhjärtlig skvallrar du

När jag argumenterar grälar du".

Från "Mannen har ordet" i antologin Mannens dikt om kärlek, 1985

2010-09-15 @ 17:11:39
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0