Det smakar jord.

Det smakar jord av vattnet i kranen. Jag bor i världens bästa land (enligt de vars åsikter betyder något) och jag har en ledig fredag. En ledig helg om jag ska bli hacket mer precis. Jag har inga storslagna planer det känns tomt och skönt. Tids nog kommer tiden fyllas av åtaganden och måsten. Tråkigt när det händer, men man får inte fokusera på det där trista och jobbiga. Jag kan i alla fall dra en slutsats, jag jobbar bra i stress och panik. Kaoset som har funnits i min hjärna och i lägenheten här borta. Man kan säga att tillvaron har filtrerats och från stress och kreativ panik finns nu bara kreativiteten kvar. Jag låter pennor, papper och pannåer ligga lättillgängligt. Proverna är inskickade och nu kan man bara hoppas på att alla andra som söker är missanpassade varelser med ingen känsla för färg och form.
Men att jag aldrig lär mig. Jag sitter uppe hela kvällen och natten innan inlämning och mår illa av ångest. Men så är jag ändå alltid klar i tid. Snyggt, paketerat och iväg skickat. I tid. Igen. Men känner fortfarande resultatet av sistaminutenfixandet. Två nätter - 6h sömn. Men med ledig helg, solsken i hjärtat och drömmar att förvandla till mål känner jag mig tillfreds. Det är dags att skrota kranvatten och knäke. Hit med Farris Bris, nu ska vi botanisera bland pistagenötter och sega gubbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0