Fiskpinnelördag.


1. Jag har målat mina naglar röda för att fira att jag är ledig. Det ser ut som blod.
2. Leopardsälen spelar 90-tals plattor och är dödstrött.
3. Jag har försökt väcka mina sovande kreativa nerver hela dagen. Jag misslyckades och funderar nu att bli betongborrare när jag blir stor. Jag gillar ju betong.
4. Det är dåligt väder. Jag mår inte sämre av det. Inte egentligen.
5. Igår drack vi för mycket vin och spelade betapet. Det var trevligt fast jag förlorade.
6. Ina har lagat mat åt oss idag. Fiskpinnar och potatis. Det fick mig att tänka på lågstadiet och ångesten över att äta upp allt på tallriken.
7. Jag är ständigt förbannad på min förmåga att aldrig leva upp till mina förväntningar och krav. Idag har jag inte gjort ett skit för att ändra detta faktum.
8. Sälen sover med datorn i knät. Jag får lust att se på Sagan om ringen med någon jag älskar. Som förr.
9. Det står en flaska Blossa glögg på hyllan i köket. Kanske är det dags för en ny påsktradition?
10. Klockan är snart halv 8 och jag är sjukt sugen på kaffe. Jag ska göra något åt det.


Trevlig helg min värld. Har ni inget för er i helgen kan ni alltid:

1. Spana runt på www.big.dk
2. Se på repriser av Kobra på svtplay.se
3. Lyssna på föreläsningar på www.ted.com
4. Baka en kaka och skicka till Oslo.
5. Drömma er bort till en finare värld och bestämma er för att rösta grönt nästa val.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh....vill filosofera med dig cocopuff!

Puss

2011-04-02 @ 20:00:36
URL: http://formfront.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0