En långsam, lång dag.

Dagens lärdom: Brist på tålamod föder bitterhet.
Cyklade till skolan i morse med tro och hopp om att få börja den här utbildningen med stormsteg och kasta mig ut i studierna. Väl framme så var det kaffedags. En timme skulle vi dricka kaffe och äta fralla. Sen skulle vi hitta en ateljeplats. Två timmar. Lunch på det. En och en halv timme. Studiebesök på museum - långsamt. En timmes effektivt skräpletande och workshopande på det och dagen var över. 16.00.
Hur trevligt det än är med mingel och nya bekantskaper så kan jag inte låta bli att tycka att det här går ju förbannat segt. Vi gör ju ingenting! Det kommer nog ordna upp sig, jag får hoppas på det. Jag har nämligen fått klara besked att inte skaffa mig ett jobb vid sidan av studierna, för det kommer jag INTE HINNA. Inte? Try me.
Dagens absolut bästa: Studieresa till Berlin till hösten!
Dagens näst bästa: Föreläsning på Skissernas museum. Inspiration!
Nu ska min uggletavla bli klar.
K

Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Håller helt och hållet med dig om att socialt mingel i flera dagar kan vara galet segt! Men det kommer säkert igång ska du se :)

2011-08-29 @ 20:02:33
URL: http://formfront.blogg.se/
Postat av: Stora L

Easy my love! Du ska se att snart kommer du vara uppslukad av skissande, modellerande och litteraturstudier!

2011-08-29 @ 20:12:56
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0