Älskar SJ

Idag älskar jag SJ. Igår var jag osäker och förvirrad. Men, EUREKA, statens jävla järnvägar har äntligen lyckats hålla tiderna genom nästan hela Sverige. Sjukt nöjd sitter jag längst bak i bussen (som den trotsiga unge jag är) och tittar ut över snötäckta granar, tallar och vad-dom-nu-heter-alla-dessa-träd. Inte fan trodde jag att det skulle springa julkänslor i kroppen på mig denna vinter. Hur skulle man kunna gissa det när man var hemma i det blåsiga, jävliga, regniga och smått deprimerande Skåne? Men med lite tålamod och tid så kommer man till snön, mörkret och allt det där andra som får julbelysningen att framträda så starkt och får glöggen och pepparkakorna att smaka sådär undebrart gott. Det kan hända att jag överdriver som alltid när jag pratar om Norrland. Min romantiserade bild av "hemma" kan vara helt felaktig, och är det säkerligen. Men man ska inte lägga så stor vikt vid att analysera sånt.

Nu ser jag mest fram emot att komma hem, äta renskav och potatismos och framförallt duscha. Hur trevligt det än är att åka tåg, träffa fina människor på dito tåg och se landskapet byta färg, så blir man inte fräschare av det. Men ändå, tack Malin fårn Kiruna, Lisa från Lule och kille från Överkalix, för en trevlig resa.

Sj. Jag har önskat dig evig pina många gånger, men nu, bara för att det är jul och sådär, jag tycker om dig.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Va härligt att du kom hem som du skulle! Ibland funkar det, ibland inte... :)

2011-12-18 @ 15:45:28
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Jessica

Man kan aldrig försköna Norrland tillräckligt mycket! Här är det alltid bäst!! Hoppas du har vägarna förbi den närmaste framtiden :) kraam

2011-12-18 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0