Zombieslakt och äventyr till Struves dödsbåge.

Jonas räddade mig från rastlösheten och missären. Kastar mig in i bilen och kör de åtta kilometrarna mellan Peräjävaara och Hiirenkangas. Hos Jonas byter jag bil, från min lilla plast-AX till Jonas betydligt säkrare och varmare superbil. Sen blir det äventyr. Gruvbesök i Kaunisvaara, rensafari och ett misslyckat letande efter Struves meridianbåge. Även kallad dödsbåge av oklara anledningar.

Kvällen avslutas med zombieslakt i Call of Duty. Vi dör. Hela tiden. Jag svär.

Ibland är världen liten konstateras åter igen. Jag och Jonas lärde känna varandra i Oslo. Nu hänger vi i småbyarna utanför Pajala. Vem är det som uppdaterar text-tv förresten?


Bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0