Oh these days.

Jag har gömt klockan under kudden. Där kan den gott ligga till i morgon, för jag vägrar lägga energi på den just nu. Tiden går ändå har jag hört. Leoparderna har vändt totalt på dygnet och sover i en hög bakom böckerna. Ljusen brinner och teet är varmt i min rosenkopp. Rosenkopp, rosenknopp, snart är det vår. Det vet jag för det sa Ina för ett par dagar sedan. Man kan ju tycka att hon tar händelserna lite i förväg, men sanningen är den att tiden går ohyggligt fort. Läskigt fort faktiskt. Med tanke på att vi snart ska sätta igång sommarens glass-produktion på jobbet och fylla frysarna med härlig hemmagjord glass. Den är så god att jag kan dö.

Annars sliter jag som vanligt med att jobba upp min karma. Idag har jag inte utvecklats till en bättre människa, men jag tror inte att jag klättrat neråt på stegen mot helvetet heller. Frågan är bara hur stor en god gärning måste vara för att räknas som just en god gärning? Det kanske beror på tidigare synder. Vem vet? Sen måste det ju ligga en del i att berätta för folk om sina goda gärningar, det borde ju förbjudas. För då är det väl inte en god gärning längre? Bara skryt och insamling av pluspoäng hos diverse medmänniskor? Oj oj. Alla dessa frågor om livet, universum och allting gör mig matt. Jag måste nog se en film eller läsa en bok.


K

Kommentarer
Postat av: Tove

Darling! Aahh vilka djupa tankar. Har du sett avsnittet Vänner när Phoebe ska hitta en helt osjälviskt god gärning som inte gynnar den som utför gärningen. Det går ju åt skogen, så mycket kan jag säga :)

2011-02-03 @ 22:14:31
URL: http://formfront.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0