VM Guld No More


Här i Oslo börjar Skid-Vm på onsdag, som bekant för eder alla. Sabotörerna mot alla guldhopp har tagit fart på riktigt och mina röda längdskidor är spårlöst försvunna AKA stulna. Där rök pallplatsen och vinnarchampagnen. Vi må vara tappra mina vänner. Det kommer fler tävlingar och skidor är trots allt bara materiella ting som min pappa klokt sa. Synd bara på en finfin skidsäsong, den hade ju just börjat. Hej stillasittande, innesittande och dåligt samvete. Som om skidorna egentligen har något med det att göra.

Annars flyger livet fram i ett onaturligt och smågalet tempo, vilket visas direkt på min ouppdaterade blogg och obäddade säng. Det finns en viss charm i det med intalar jag mig själv och borstar bort diverse smulor som fastnat under täcket. Herreminje vad ofräscht. Inte okej, tur att min mormor inte läser min blogg kan man tycka.

Käkar resorb på heltid och dricker litervis med vatten, har känslan av att min kropp aldrig har nog vätska, det är värre än under de värsta av studenttider. Varför? Vet inte. Hurvida det är en intressant del av bloggen kan diskuteras till evigheternas evighet.

Nu är klockan 22.28 och jag vägrar hålla ögonen öppna, mitt vakna tillstånd är snart lika borta som skidorna på vinden.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Hasa på underlaget kan aldrig vara nyttigt för kroppen är min tes. Men jag har ju blivit överbevisad i många fall så jag skulle inte bli förvånad om jag hade fel igen.



Livet rullar på nästan lite oförskämt snabbt. Snart är det mars och årets värsta månad är över. Jag har än så länge köpt mig 4 nya sommarklänningar och väntar otåligt på att få använda dem. Det är som ett hån varje gång jag öppnar garderoben och måste välja en tjock stickad tröja...

2011-02-22 @ 06:58:23
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: k

men din stickade tröja är iaf inte stulen

2011-02-25 @ 02:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0