We are all mad.

Jag har hört att man inte ska somna med tända ljus. Det där med eld är farligt spännande och borde inte kombineras med slutna ögon och fina drömmar (Jag drömmer sällan fint, men ibland får man ljuga lite för den goda sakens skull). Hur som helst är jag en pyroman utan dess like, eller i alla fall så nära man kan komma utan att vara kriminell. Att vara både besatt av tända ljus och dessutom vara fruktansvärt trött och nerbäddad i sängen är inte att rekommendera. Att sedan också ha lite träningsvärk gör det hela ännu värre. Misären är ett faktum.

Total vimsighet bor förövrigt i min hjärna. Vimsigheten har stadigt umgänge i form av diverse andra syndrom, som förrvirring och rastlöshet. Inte den bästa kombiationen där heller. Det finns ingen ordning på någonting kan jag tycka och jag vet inte vilka trådar jag ska dra i för att saker och ting ska komma på plats. Kanske borde jag bara lämna allt för en mer bohemisk tillvaro och bli en rödvinsdrickande poet och konstnär. Gärna en misslyckad sådan, om jag nu får välja. Bara för att vara säker på att lyckas med sin plan, ni vet.

Jag har spenderat denna torsdagen med att panikartat logga mig in och ut från facebook i hopp om att komma på en vettigare plan för dagen. Planerna kom och lämnade rummet för mitt engagemang ogenomförda och missnöjda. Jag fortsatte mitt frekventa in och ut loggande, jag lika missnöjd och ännu lite mer förvirrad. Hur det ska gå på jobbet i morgon vill jag inte ens tänka på, då ett långt möte om struktur och prioriteringar står på agendan. Jag ryser av bara tanken och hoppas på att saker mirakulöst ska ordna sig under natten. Jag hoppas även på att ljusen jag tände för många timmar sen ska brinna ut, det är emot mina vanliga regler, men jag måste få sova lite och jag vägrar gå upp. Men det kommer nog sluta med att jag bara låter de brinna ut närhelst de vill, oövervakade. Man ska passa på att göra saker man inte får när leopardsälen är i London och inte kan ta hand om mig som brukligt.

We are all mad.
Love

Kommentarer
Postat av: Lindan

Ljus farliga grejer. Jag och R höll ju på att tutta på hela våran nyforslägenhet:) do you remember? Som tur var upptäckte vi ju lågorna i tid. Jag stod i panik och stampa på stället (usch vilken urkvinna) medan R fick det ärofyllda uppdraget att släcka lågorna och den överantända kudden! Så det kan gå! :)

2011-01-14 @ 07:18:51
URL: http://formfront.blogg.se/
Postat av: K

Lindan! Jag minns! Herregud säger jag bara. Jag var duktig och släckte ljusen, jag är inte så tuff som jag tror! ;)

Saknar dig!

2011-01-14 @ 10:21:36
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/
Postat av: Peccaplutt

Bara det är värmeljus och det inte finns lättantändliga saker i närheten kan man ju lämna dem för att brinna ut.. så gör vi ganska ofta hemma..kanske lite för ofta :S hehe

2011-01-14 @ 12:12:14
Postat av: Stora L

Ack min vän. Vad är väl ett utbrunnet ljus om inte ännu ett hål. Vad är det med alla dessa hål?!

2011-01-14 @ 17:41:46
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0