"Vi er her enten du er tidligt oppe eller sent i seng"

Säger Oslo lokaltrafik. Det låter ju jättebra. Problemet är bara att det är lögn och osanning. På mitt förra jobb fick man vissa dagar en sjujäkla powerwalk till jobbet för att man råkade börja innan trikken vaknade och ikväll råkade jag visst stanna lite för länge på jobbet och fick därmed en 45min nattlig promenad hem. Oslo lokaltrafik lever mellan 07.00 och 00.00. Där emellan ska man sova.

Men efter att ha svettats ungefär 10 timmar på jobbet så var promenaden hem rätt skön. Regn och lite vind gjorde susen för att kroppen skulle vakna till och nu kommer jag inte kunna sova. Hade jag inte haft en underbar och rolig dag på jobbet skulle jag kanske varit bitter och trött. Nu var till och med genvägen genom kyrkogården rätt trevlig.

Det finns ändå något visst med att ha klarat bestiga en lång och istäckt uppförsbacke i regn och jag ångrar inte för en sekund att jag inte hoppade in i en taxi. Några timmars sömn hit eller dit gör väl ingenting? Jag kan ju sova i morgon istället. Martina har förbjudit mig att sova på jobbet, kanske är det dags för en förhandling? Jag har ju ändå ingen frukost hemma.

Hur som haver. Idag blev jag numera lite mer norsk. Folkbokföringen gick fint.

Dags att göra som spårvagnarna, sova.
K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0