Just nu, sommar!

Under alla mörka månader som vi besitter i denna nordliga del av världen längtar man till sol, värme och liv. Jag vet inte hur många somrar som gått förbi blixtsnabbt, och sedan när man sitter i höstmörkret och svär över blåst och skitväder så kommer man inte ens ihåg sommaren som just varit. Nu är det sommar. Snart firar vi, eller försöker fira, midsommar och iår ska jag försöka ta tag i dagarna och minnas dom. Sommaren 2011, åh det blir fantastiskt.

Idag har solen legat och lurat bakom enskilda moln på himmelen, jag har sneglat på den i smyg och lagt mycket kraft och möda på att locka fram den, i alla fall lite. Den kom fram. Jag har jävlats i mammas trädgårdsland och kastat ogräs, gräs och skit åt helvete. Solen gassar och bränner. Gödsel och lera flög åt alla håll. Det är något härligt med jord, sådär på riktigt och pålitligt. Jag tvivlar på att min dill kommer växa fram efter att jag olyckligt och slarvigt trampat och klivit i min sådd. Nåja, haista paska, man kan inte vara bra på allt. Svalorna har byggt bo i källaren där jag tänkt att lagra körsbärsvinet, det är väl okej, men ändå irriterande. Perkele päskynen sataana. Lennä helvettin (Är det helt okej att fulsvära på finska i en otroligt genomsvensk blogg? Sofie??)

Tack och hej. Ta hand om er.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Man får alltid svära på finska, det har jag alltid sagt! :D

2011-07-05 @ 15:21:36
URL: http://tuhmanuunuu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0