Mingelvingel



Såhär glad och galen kan man se ut om man ska på Marlboro's releaseparty och dricka för mycket champagne och drunkna i plockmat. Det var det som hände, det är så det ska vara. Jag och räkan trippade iväg för att möta natten tillsammans med pampar från den norska tobaksindustrin. Inga tankar på att stanna uppe hela natten, eller för den delen få förstklassig underhållning av en norsk komiker vars namn jag aldrig la på minnet. Det var det som hände, helt oplanerat, spontant och fantastiskt trefligt. Vi träffade folk vi inte känner och fick höra "Hei, veldig hyggelig at se dere her". Champangen mötte oss i dörren tillsammans med orkestern som spelade i den fantastiska industriromantiska lokalen. Fotografen hade problem med skärpan och vi log ansträngt på den röda mattan. Härligt, jag gjorde blixtsnabbt upp en plan på att ödelägga kameran och kasta minneskortet åt helvete. SÅ blev det inte, jag glömde bort det någonstans mellan vinet och skämtet om skeden.

På en vägg hängde en tavla, ett porträtt på en säl vill jag minnas att det var. Den var död och blodet rann. Vi drack rödtjut och pratade bruttoförtjänst, jag vände ryggen mot sälen och log.

Att min jacka försvann från garderoben tillsammans med mina hemnycklar är en bagatell i sammanhanget. Idag är det torsdag, känns som söndag och jag konstaterar att det är helt okej.

Gud skapade vinet och såg att det var gott.

K

Kommentarer
Postat av: Stora L

Det du beskriver låter så fantastiskt! Mingel- och festgudinna är vad du är!

2011-05-27 @ 06:31:20
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja vilken kväll det blev! Fantastiskt!

2011-05-27 @ 10:00:53
URL: http://keggiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0