Altro Canto - SYNC

Bild från operan.se



Solsken. Dörrarna stängs. Odenplan. Syster. Stockholm.

Helgen har varit fin. Lite stress och lite spring fram och tillbaka mellan diverse aktiviteter och ombyten, men i det stora hela, fin. Man kan bara inte vara på dåligt humör när guldet glimmar i takt med mässingdetaljerna på Kungliga Operan. Musik och dans. Fint sällskap och en uggla. Tapas och vin på Dartanjangs gata. Kanelbullesöndag.

En annan sak med betydelse. Jag hatar E4an. Speciellt i södergående riktning. Väg, väg, väg. Mörkt. Helljus, halvljus, helljus. Musik. Kramp i foten. Dålig mottagning på telefonen. Dålig musik. Trött. Äcklig längs-vägen-mat.
Nu är i alla fall vinterdäcken hämtade och jag kan med gott samvete åka tåg nästa gång jag planerar att röra mig norrut.

Helgens bästa:
Altro Canto - SYNC på kungliga operan. Balett mina vänner, balett! Kvällens skratt över Flottbjörnens levarne var också svårslaget.

Helgens sämsta:
Hann inte träffa J som råkade befinna sig på samma plats som jag, vid samma tidpunkt & fick inte heller tillfälle att träffa S över en kaffe. Synd.


Nu är jag tillbaka till verkligheten. Säger inget om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0