Äppelkaka dag

Inga nätter har spenderats på skolan, ingen stress, ingen panik och ingen kreativ ångest. Det har funnits tid till annat. På skolan har vi de senaste veckan ritat en konstpaviljong. Lilla huset-projektet. Jag känner mig lite oambitiös på grund av min ickestress och jag kan nästan sakna ångesten över tonvis med jobb och långa listor över saker som ska göras. Jag får antagligen lida för att jag inte lagt ner massor av övertid på projektet. Lida genom en sjujävla kritik imorogn då allt ska presenteras och ifrågasättas. Men. Som man har lärt sig genom åren handlar allt om en övertygande och självsäker presentation och efterkonstruktion av argument för sin design. Ryggen rak. Men vad är väl en liten presentaion på skolan... Ingenting. Jag stressar tydligen inte över någonting numera.

Imorgonkväll hoppar jag på tåget norrut. Mot Ludvika, till Louise och hennes födelsedagsfest.igen Att komma iväg från denna guds glömda håla som kallas Skåne känns fint i hjärtat. Till en annan lika glömd håla, men jag har från säkra håll hört att Ludvika ska ha sjukt god sushi. Det är viktigt. Dessutom gillar jag att åka tåg.

Ikväll firar jag projektavslut med äppelkaka. För imorgon kan det vara försent att vara nöjd.


Slutgiltlig layout upphängd i ateljen. Beskar bort mitt skrivbord från bilden, där råder kaos och jävulen regerar bland skalgubbar, kaffefläckar och avbrutna skalpellblad. Ingen vet när han går av tronen. Det kan hända vilken dag som helst. Klasskamraterna som dygnade på skolan inatt vet mer, det är på natten han sprider sin galla, det har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Elin



Snyggt Kicki!!!

2011-10-20 @ 19:05:46
URL: http://eyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0