Tvärsnittsdiagram och trädgårdsrosor.


Dagarna som spenderas på skolan fylls med elasticitetsmoduler, spänningsfördelning och momentdiagram. Nu är tiden för att ta fram all kunskap från gymnasieskolans teknik, fysik och konstruktionskurser.

Det är egentligen inte svåra saker, jag vet ju att jag kan det, men jäklar vad det tar tid att hitta tankesätten och kunskapen som tyvärr ligger lite längre in i hjärnan än jag trott. Jag blir mer och mer sugen att rita på uppgiften i arkitekturhistorian, att rita en Arts and Crafts-inspirerad trädgård. Rosor före fackverkskonstruktioner, ja tack. Det är väl bara att läsa skiten, lösa uppgifterna och skriva tentan. När blev jag lat?

Annars händer inte så mycket. Helgen i Ludvika var fin, mycket fin.
Helgens höjdpunkter:

1. Träffa järngänget från Mdh.
2. Bli livrädd för Sceammask-bärande man i bil.
3. Dricka whisky med M på en Irlänsk pub.
4. Sova i prinsess-sängen.
5. Få en kreativ-kick av underbaraste Louise, tack!

Det var det heele. Tillbaka till Böjmomenten och bärverken. Mer te.



K



Jag har en mus under diskbänken, den fryser nog under frostiga nätter. Vildningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0