Plättar i solen & dödens skiss

Solen lyser. Höstens krispiga kyla och lukten av löv och asfalt ligger mig nära om hjärtat. Kaffe. Mössa och halsduk.


Dagen har gått i skissandets tecken. Ansikten. 1 min. Kroppar, avstånd, fötter. Svårt. Snabbt. Inspirerande. Botaniska trädgården (Inte att förväxla med Bengaliska trädgården, där bor det tigrar). Skissa i solen, blommor, växter, statyer. Det finns inte mycket som slår bra sällskap i solen.

Appropå det. Gårdagen var lika krispig och fin. Vi firade detta med att äta plättar på taket av Smålands nation, prata om livet universum och allting, för att sedan möta upp fler fina människor på Sydskånska nationen. Öl och progg är en fin, otroligt oslagbar kombination. Sprang även på M från Roskilde festival. Otroligt oväntat, trots den höga sannolikheten.


Ikväll får jag finbesök från Stockholm. Hur nu det hände och varför. Men det ligger något bra och fint i det. Något som gör mig glad. Glad, trots att jag missar en otrolig technokväll på sydskånska. Det kommer fler kvällar, har jag hört från säkra källor. Stryk mig från VIP-listan, bara gör det.
Simma försiktigt, snart kommer frosten! Det måste man ju ändå gilla.

Kommentarer
Postat av: Lindan

Hej cocopuffis!



jag vill också äta plättar med dig:)

Hur går skolgången?



Om du har tid och lust skulle du vara intersserad av en tjejkryssning i höst? Dra i hop folk som känner folk som känner folk. Bara girls:) En riktig tjejfest? Äta buffée och dricka oss fnissiga på billigt "gratis" vin i resturangen?



puss o kram

2011-09-03 @ 12:36:23
URL: http://formfront.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0