Tomt

Katten är här. Vinden viner. Det är tomt hemma. Diskat, städat. Blanka golv som Winnerbäck skulle sagt. Tvätten är till och med fixad och jag har hunnit jävlas ett par varv med CSN. Nej, jag vill inte betala mer på mitt lån, jag vill ha mer pengar istället. Svårt det där.

Tranbärsmuffinsen ligger och stirrar på mig från köksbänken där de har legat i ett par dagar. De påminner mig om Sjöbo. Ungefär.

Dagarna i skolan går fort. Uppgifterna vi får går fort. Ikväll ska vi dricka öl. Jag ska dricka en extra bara för att jag inte kommer gå på sittningarna till helgen. Nej, jag har inte råd. Jag ska köpa en vinkelhake.

Jag hade någon idé med det här inlägget. Men jag tappade den idén ungefär samtidigt som jag skrev rubriken. Det finns inget att säga. Jag säger som Säkert!; "Slå mig så att något händer". Det är också fel. M har lärt mig att spontanljuga. Jag säger inte alls så. För något händer faktiskt. Nu. Ikväll. I morgon. Nästa vecka. Alltid. Det är inget fel.

Vinden viner som sagt. Jag har ingen lust att cykla till stan. Igen, ljug. Det har jag ju. Det ska bli kul. Herregud, vad händer? Jag måste ringa en vän. Slå mig inte.

K

Kommentarer
Postat av: Stora L

Bara att pingla... You know my number!

2011-09-07 @ 20:54:29
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0