Krakel Spektakel köper en klubba

Jag har fastnat i ett nytt beroende. Eller bytt ett beroende mot ett annat kan man säga. Hur som helst. Jag kan inte hålla mig borta från tradera.com. Jag sitter och spontanlägger bud efter bud på det ena värdelösa föremålet efter det andra. Saker jag vill ha eller saker jag tycker andra behöver. Två exemplar av (TVÅ!?) Krakel Spektakel köper en klubba av Lennart Hellsing (illustrationer av Stig Lindberg). Vi minns den alla. En sockerskål till mammas Arabia servis Ali. Har i ren despreation lagt bud på tre snarlika Bumling-lampor, fantastikt fina, men behöver jag tre stycken?
 
Det hela började kanske med att jag börjat leta efter mer eller mindre slitna delar av servisen Adam (Stig Lindberg, Gustavsbeg). Jag fick en kaffekopp av min mormor tidigare och har nu hela (!) två fat och en kopp. Kan man bli nyförälskad i porslin så har jag blivit det nu. Men förbannat vad alla har blivit det helt plötsligt. Svårt, mycket knepigt. Om det nu är trilskligt att få tag i Adam så har jag funnit att om man vill lägga vantarna på makan, servisen Eva får man jäklar ligga i, eller alternativt tömma sparkontot. Har ett Eva-fat och ja...
 
Kan tilläggas att alla norrbottens loppisar är granskade, genomsökta och slitade på fina saker. Snart reser jag söderut. Se upp alla ilskna loppistanter och överprissättande farbröder!
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0