Bokbloggen.

Med frusna fötter och låga temperaturer kan man stanna inne och läsa böcker. Och dricka te. Tydligen är det fördelaktigt att läsa Krim. Svenska kriminalromaner verkar ha varit populärt hos mig denna vinter. Det ska ändras på. Efter jag läst ut pågående bok; Karin Alfredssons 80° från Varmvattnet.

Januari-böcker:

Författare: Henning Mankell
Titel: Kinesen
Betyg: 6 av 10


Författare: Håkan Nesser
Titel: De ensamma
Betyg: 7/10


Författare: Johan Theorin
Titel: Nattfåk
Betyg 2/10


Författare: Leif GW Persson
Titel: Faller fritt som i en dröm
Betyg: 4/10


Författare: Arto Paasilinna
Titel: Harens år
Betyg: 7/10



Här är rådet jag skulle vilja haft innan jag jävlades med januaris bokhög:

Läs något annat. Och om du absolut måste läsa någon av dom här, som du självfallet får göra, läs Nesser. Alltd fint. Även Paasillinas Hare är fin. Ibland levererar inte Mankell, så som han gjorde förr. Och Leif GW, han gör sig bättre i någon annans humorsketch, han lyckas inte få Palmemordet att bli varken spänannde eller intressant. Theorin kan skriva, men inte om fyrar och mord på Öland.



Förövrigt gillar jag blogg.se. Det blir så fint. Nej. GUD NEJ.

Kommentarer
Postat av: Hemlig gäst

Tipsar om att byta till Passagen blogg.

2012-02-02 @ 22:01:30
Postat av: Karin

80° från Varmvattnet, är inte den också rätt menlös, inte i ämnesvalet men den griper inte tag har jag för mig.



Vad ska jag läsa nu? Keplers nya! Ska beställa direkt.

2012-02-02 @ 22:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0