Fredagsfeber

Försökte lura hit M i helgen. Det hade varit fint med sällskap. Vädret är underbart. Sol och några minusgrader, hade det varit snö hade man kallat det skidväder. Det här med att bo ensam när man är sjuk är inget hit. Den hemlösa katten fryser och ville in, nu sover den i min säng. Jag har snott täcket till soffan och försöker bädda in mig i en kokong, så att inte den kalla luften når mig. Feber är underbart. Köpte en chokladkaka, den smakar INGENTING. Gud förbjude. Sneglar bort mot skrivbordet, där ligger en hög med skisser och en ofullbordad fasadanalys jag borde bli klar med. Bättre att blunda. Ska schlagerblogga på passagen.se. Orkar inte sätta mig in i årets melodifestival, dess historia eller något som överhuvudtaget som skulle kunna höra genren till. Det är ju kul att skriva, vad det än handlar om tänkte jag och hoppade på tåget. Nej, det blir nog inte många inlägg där. Kvällen hade jag planerat att spendera i Malmö hos N. Fest skulle det bli, men det blir inget av. Imorgon skulle vi dricka whisky och gå ut på Smålands nation. Jag kommer med all säkerhet stanna hemma.
Ibland lyser livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0