Man måste dö.

Fryser om fötterna. Det är mörkt ute och kallt inne. "Man måste dö några gånger innan man kan leva" sjunger Håkan Hellström, fast många påstår att han inte kan just det, sjunga. Hur som helst. Säkert sant. En dag som har flytit på utomordentligt fint förutom en idiotföreläsning i digitala verktyg slutar nu i misär, verkar det som. Har fått äran att dela lägenhet med Matihas och ska flytta in i mars någon gång. En månads dubbel hyra kan jag leva med, bara jag får flytta, tänkte jag. Så jag sa upp lägenheten och sen började helvetet. Nej. Inte en månads dubbla hyror, utan två. Det går ju inte. Det GÅR inte. Det är inte ofta man får bråka med sin hyresvärd om formaliteter i kontrakt. Man vill verkligen inte göra det i alla fall, speciellt eftersom man har rätt och hyres-jävla-värden fel.

Och nu är det kallt om fötterna också.
Och bråkigt.

Vad göra? Hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0