Lundavinter

Blogginlägg 11.01.2012

 

Min hjärna är full av historiska arkitekter, årtal och fantastiska byggnader och arkitektoniska under. Det är inte utan att jag hoppas att de ska stanna där ett tag, det känns på något vis fint, nästan sakralt med den här typen av kunskap. I alla fall om man ska bli en briljant arkitekt om några år.


Tillbaka i Lund. När jag klev av tåget på Lund C fick jag en flygplatskänsla i kroppen. Ni vet hur det är, man åker från Sverige där kylan råder, man kliver av planet och värmen slår emot en så att man nästan tappar andan. Så kändes det. I Pajala var den -22 grader och meterhög sno. Ögonfransarna var vita och luften isande. I Lund är det +6 och sol. Jag har inte sett solen på en månad. Här är gatorna torra och det knoppas i buskagen. Förbannat fel och otroligt konstigt. Det är skönt ändå, bara inte slasken kommer. Snöslask är djävulens hittepå.


Kaffet puttrar från min Princess Duo som intagit köket. Man kan bara göra två koppar i taget, enligt den. Enligt mig kan man bara brygga en. Den kommer dö av utmattning. Men söt är den, det måste man erkänna.


På den tekniska fronten gör jag framsteg, det ska gudarna veta. Inga jättekliv mot ett fungerande liv, men ändå. Hårddisken från Hassan I kom idag och snart ska innehållet sorteras, lagras och överföras till nykomlingen Hassan II. Hassan II ska bara få all nödvändig mjukvara installerad så kommer den känna sig hemma.


På tal om hemma så är det dags för flytt. Leopardsälen och jag funderar på att återigen bli sambos, men den här gången utan att dela säng. Varsitt rum ska vi ha. Lyx som man kan ha i Sverige hoppas vi. Vi trilskas vidare med Lunds förbannade bostadsmarknad, dricker en kopp kaffe och citerar morfar prostens äventyr med sina barnbarn.


2012 kanske inte blir så dumt ändå. Vi får se, jag hyser inga större förhoppningar.


K


Kommentarer
Postat av: S

Du måste hålla all sån information i minnet sen, så du kan va som Ted i HIMYM!



Och va händer i sommar?

och va sägs om Riga?!

2012-01-12 @ 22:53:00
URL: http://tuhmanuunuu.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0