Söndag 22 januari

<Sista dagen på helgen. Söndag. Snön ligger som ett transparant täcke över åkrar och fält. Man blir blöt om fötterna bara av att titta ut. Slasken är här. Kom hem från Malmö för en dryg timme sedan. Igår var det vinhäng hos Nils med Lisa och vänner. Trevligt. Heminredning, utbildning, unisex omklädningsrum och lampolja diskuterades och vinet dracks ut muggar. Trevligt. Idag är alla mina kläder fulla av vitt kattår, Zions fel. Äckligt. Kattkräk.

Planen för dagen är briljant. Jag ska inte göra någonting.
Kankse läsa lite, Henning Mankells Kinesen.
Eller se film, Big Fish.

Lisa och Nils hade byggt världens finaste kakfat. Jag vill också bygga. Lampfoten som påbörjades för länge sedan är långt ifrån klar. Den såg nästan mer ut som en lampfot innan jag började om jag tänker efter.

Dagens tips, 1:

Smoothie. Till frukost. Till lunch. Till middag. Blåbär. Hallon. Yogurt. Banan. Jordgubbar.
Ah. Surt och gott. Inget socker. Naturell yogurt.


Dagens tips, 2:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0