Det ÄR kul att jogga.

Faktiskt. Vinden susar i håret. Den mjuka stigen och det dunkla mörkret ger lika mycket energi som det förrövar en på. För att inte tala om den friska kvällsluften. Med tanke på min otränade kropp trodde jag aldrig att jag skulle tycka att det var så kul. Trodde de första veckorna av motion skulle bli ett helvete, innan hjärtat hänger med och benen känns lättare. Men nej. Kul kul kul! Halvmilen är fixad, nu står tempoökning på schemat och klockan ska med till nästa runda, innan vi ger oss på milen. Snart förhoppningsvis. Tycker fortfarande lite synd om M som får agera personlig tränare och skuttar snällt vid min sida i väntan på att jag ska komma iform för de längre sträckorna.
Allt hade varit perfekt om jag hade haft ett par löpartights som inte tenderar att hasa sig längre och länge ner för varje mödosamt steg och hopp. Kanske dags för ett par nya. De jag har nu är säkerligen sex år gamla. Men glädjer mig åt de fina rosa skorna.
Hur som haver. Lider av extrem kreativ abstinens. Har inte rört vid en pensel på allt för länge. Det kanske man borde ordna upp i helgen. Mellan firandet av St Patricks day, mys med Ina, sommarjobbssökandet och förberedelserna för nästa veckas litteraturstudier.
Ikväll kanske vi tar oss ut till Skryllegården för att sträcka på benen efter en dags läsande och skrivande vid datorn. Kanske.

Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Mmm längtar tills jag kan börja jogga! (har för snorig näsa just nu för det). Längtar efter att ses förresten, var galet länge sen!

2012-03-15 @ 17:29:20
URL: http://formfront.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0