Sushitorsdag

Det är höst i Lund. Det är kallt och regnigt. Vi har kommit igång i skolan, pysslar, lyssnar och skissar. Lär känna ettorna och gör snör-installationer bland träden. Illustrerar det urbana stadsrummet och dricker kaffe. Det är härligt. Har höga förväntningar inför året. Det spritter i kroppen av glädjen att träffa alla härliga människor och coola katter igen. Idag firade jag och L våra glädjerus med sushi. Det var gott även fast jag fuskade med maten och proppade i mig ris. Det gör ingenting, med dubbelpass på gymmet i benen får man äta lite extra gott. Men, för att, gud förbjude, motverka att livets känns för bra, målar jag naglarna svarta. Fult. Mycket fult. Inte ens snyggt målat, ni vet när nagellacket är gammalt och segt.
 
Snart drar vi över gränsen, till Köpenhamn för studieresa. Längtar. Cykla runt, skissa och äta frukost i solen. För sol ska det bli. Nästa helg blir det Köpenhamn igen, då med familjen, längtar lika mycket tills dess.
 
Sakna.
 
Saknar många.
 
Imorgon är det fredag. Regniga Lund bjuder på skissteknik med flytande tusch och japanspackel.
 
Sov gott världen.
 

Kommentarer
Postat av: Tove - Formfront

Det kan aldrig bli för mycket sushi.

Underbart med Köpenhamn! Jag var ju där i somras så kika gärna in på mina köpenhamnstips, finns på bloggen i juli månad.

Mitt främsta tips är att besöka café Sorgenfri och äta smörrebröd med leverpastej. Så galet gott! Och roligt att besöka ett så genuin dansk restaurang som sett likadan ut sedan Magnus mormor besökte den som ung (!).

Om du besöker café Norden (ligger precis vid Ströget) så kan jag tipsa om att beställa deras nordiska tapas. Jag dreglar ...

Ååå vill också åka dit! Köpenhamn är verkligen min all time favoritstad!

Svar: Åh! Härliga tips! :) Tack! Ska kolla formfront.se också! :) Ja! Jag längtar dit, det är verkligen en fantastiskt stad, blir irriterad ibland på att jag inte tar mig dit oftare... det är ju en halvtimme med tåg!
Stina Nygård

2012-09-07 @ 11:08:45
URL: http://formfront.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0