Hemma.

Luften ligger varm, dallrande, osande över Malmö. Jag svettas konstant och inser varje dag att, nej, jag är ingen sommarmänniska. Inte alls. Det är för varmt. Jag orkar inte ens cykla till havet. Istället tar jag tag i mina små renoveringsprojekt och inser att det är svårt utan min skruvdragare som för tillfället bor hos M. Kommer även behöva en slipmaskin Det som började som en ommålning, har eskalerat till bredspackling och bortslitande av lister, fem lager tapet, tre lager färg och putsen i taket. Tur att rummet är ungefär 1,5kvm och inte används alls. Att göra allt det här i värmen resulterar i att arbetskläderna består av shorts och sporttopp. Svett, tapet och slipdamm är ingen bra kombination. Porslinstigern ler hånfullt. Jag förstår hen. 
 
Annars händer inte så mycket. Öl med klasskompisar och ett återförenande av krispos vinguden och leopardsälen. Livet har landat och återgått till ett normalt läge. Snart börjar skolan. Det ska bli bra. 
 
Nu väntar jag och R på att tre finnar ska komma hit och liva upp läget lite. 
 
 
 
Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0