Sjukdag.

Ligger hemma och brottas med tvätthögen och förkylningsjävulen. Finmotoriken är som bortblåst och temuggen har redan två gånger fått sig en luftfärd med kraschlandning. Ingen skadad, men klockan är bara 20 över 11, så allt kan hända. Än släpper pessimisten inte taget om hoppet. Det finns inte så mycket att göra när man är hemma från skolan, mitt i projektavslutningsfas. Man skulle behöva total kontroll för att arbeta, sitt ritbord med alla dokument. Klippa, scanna, fixa, montera, skriva ut, fixa, scanna, infoga. Ja, ni vet. Kaffe på det. 
 
 
Förövrigt säger jag som min vän S.F:
‎2012: Hästar finns inte. 
2013: Hästar finns i allt.
 

I fönstret har mina tre Hortensior dött. Dock betyder blomman Hortensia något i stil med Varför glömde du mig? Vilket kanske är passande, för det är ju precis det jag har gjort. Glömt dom. Och nu ligger som slickade längs ytterkrukan. Våra blickar möts inte, inga ord behövs, jag vet att jag gjort fel. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0