Påskdagen

Tigern sitter förväntansfullt vid matbordet. Man kan fundera på varför hen gör det, men man kommer antagligen inte komma på en anledning. Bästa leopardsälen har bott här i dagarna två. Det har inneburit massvis med bra film och mys. Påskmaten har inmundigats, även fast vi hoppade över vissa elementära delar av påskbordet. Inte av bordet, nej, men av maten. Skinkan och potatisen. Vi behöll laxen, äggen, äggen, äggen, äggen och sillen. Åh, denna fantastiska sill som Ina tog med sig. Skulle kunna leva på den alla dagar om året om man inte blev så förbannat uttorkad. Sill från fiskbutiken i Kivik. Underbart. Kärlek i fiskform. 
 
Förövrigt har vi nog sett den bästa filmen på länge: The Ninth Gate. Om det är någon som sett den, förstår den helt och fullt, ring. Vi fick se den två gånger och mycket känns fortfarande oklart.
 
Ikväll kommer J hit. Det blir inproviserad medelhavsmat i plockform. Jag är helt säker på att jag kommer skrämma iväg honom med min matlagning och min ohälsosamma vana att skratta lite för mycket åt mina egna skämt. 
 
Så. Nu tänker jag inte skriva något om det fantastiska väder vi haft idag. Jag tänker inte heller berätta om min briljanta idé om att dra ut alla kuddar på balkongen, skapa en tron för mig, kaffet och DN. 
 
 
Kos dere
 
Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0