En era har passerat

Guldbuddans era är över. Sörj icke tider som passerat, förlust betyder förändring.

Min kära underbart fina porslinsbudda i guld är död. Den kostade 50kr på Billiga Nisses i Västerås under mitt första år i Eskilstuna och har sen dess flyttat runt endel. Nu ramlade den ut ur flyttlådan och blev halshuggen, huvudet slogs i spillror mot stentappen. Det fanns inget jag kunde göra. Det ironiska är att jag i snart ett dygn prisat Loctite (supernsabblim), och inte ens med dess superegenskaper gick buddan att limma ihop.

Dagen har sedan rullat på med huvudvärk och diverse motgångar. Men jag glädjer mig inför morgondagens äventyr, den förlorade nummer 4 i fancypancy-inlägget.

Jag önskar jag hade en muffins nu.


K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0