Fredag 12/2 - 2010

Fredagen började som vanligt med strugglande av oviljan att kliva upp, men jag klarade det och nu många timmar senare är jag nöjd över beslutet och har redan fått endel uträttat. Jag har betalat tillbaka årets CSN skulder och kan glömma det tills nästa år. Önskar bara att jag fick betala tillbaka för några fler år framöver, när jag ändp är igång med jävulskapet.

Jag har hunnit med att åka till Oslo, sådär fram och tillbaka. Jag älskar att bo på hotell, det är verkligen härligt, ska blirik och ha råd med att göra det oftare. Bara för att.

På tåget mot Oslo S hann jag läsa ut Dan Browns Den Förlorade Symbolen. Som de andra böckerna jag läst av honom är den lättläst och spännande. Ganska förutsägbar men ändå underhållande. Bra tågläsning. Men eftersom läsning på tåg är en alldeles utmärkt sysselsättning inhandlade jag Kafka på Stranden av Haruki Murakami för 69NOK på rea. Pocket. Priserna i Norge upphör aldrig att förvåna.

Det var hur som haver mycket trevligt att träffa diverse gamla kollegor efter en midre trevlig upplevelse i Oslo Tinghus. Här kommer därför en skiss från i sommras, varsågod, till E.


Untitled - oslo 2009

Ikväll blir det middag med familjen minus en bror som pluggar körkortsteori hemma med hunden Emil. Emil är nog inte så delaktig förresten. Han vill ha lever.


K



Kommentarer
Postat av: Stora L

Om jag kommer till Sollefteå kan vi bo en natt på hotell, för något schysst hotell lär det ju finnas där :D.

2010-02-12 @ 14:33:12
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0