VT12

Snart börjar termin två. Ja, eller egentligen har den redan börjat, men jag tycker inte mitt oansträngda studerande kan räknas.

Ute gnistrar snön, det är kyligt och solen har inte ännu lämnat sin sömn. Kaffet håller mig vaken. Snart rullar tåget söderut, men innan dess så inväntar jag ett telefonsamtal från TNT Leveransfirma. Tydligen så är jag riktigt dum. Jag trodde nämligen att mitt expressbeställda paket skulle komma i slutet av förra veckan som jag blev utlovad. Så att jag hinner få det innan jag åker. "Men nej, lilla flicka, i fredags var det en röd dag här i Sverige, då får man inga paket." Jag: ---- (Lilla flicka!) Hur som haver, de skulle spåra paketet. Vad det nu kan göra för att saken skulle bli bättre. När dom vet var paketet befinner sig, då skulle dom ringa upp mig. Problemet är bara att jag antagligen kommer bifinner i höjd med Haparanda när dom gör det.

Att dansa med en myndighet. Ja. Försäkringsbolaget gillar mig inte mer. Men det är en annan jävligt rolig historia.

Fan. Tillbaka till Skåne. Fint ska det bli. Snart är det vår!


K




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0