Vilken dag är det nu och vad gör jag? Vem är jag?


Förvirrad dag. Sover man inte så smetar tiden ihop sig och blir till en klump. En palt ungefär. Idag är det i alla fall torsdag, det vet jag, för det sa Anders. Imorgon är det då med största säkerhet Fredag. Jag är ledig. Det sa han också, Anders alltså. Idag har fönsterputsaren varit på jobbet. Han säger inte så mycket, men ler i mjugg bakom calzone-ugnen medan han försöker att inte (hoppas jag) ödelägga hela butiken. Smidig är han. Som spindelmannen ungefär. Han är en jäkel på att putsa fönster, det kan man i alla fall säga med betoning på alla ord. Jag stod fascinerad och tittade på. I smyg förstås, jag har ju fullt upp med att fylla på mjölk i kaffemaskinen. 

Nu ska jag vidare mot nya äventyr. Det är med högrest huvud och stolta leenden vi besöker våra vänner, ex-kollegor, i Torshovskollektivet för en kväll fylld med film och vin. Ina nämnde något med öl. Jag tror henne inte, ignorerar hennes urflippade förslag och tar med två 6pack i väskan. Jag ler i mjugg, precis som fönsterputsaren.    


Over and Out
Er kära, underbara; vän, kollega, dotter, syster, ex-sambo, sambo, kusin, systerdotter, hatobjekt och älskarinna.
Kristina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0