09.55


1. Inatt drömde jag om Afrika.
2. Jag räddade en hund från svält med en burk vaniljsocker.
3. Jag vaknade glad och utvilad.


Det vankas snöstorm till Östra Svealand. Det gör mig ingenting, har inga storslagna planer att promenera runt jorden i alla fall. Idag är en speciell dag, det är dagen då TUSCHPENNEKONSTEN ska sättas på kartan. Googlar man på tuschpennekonst hittar man ett fåtal bloggar där mammor skriver om det som tapet-misshandel. Jag tycker det visar på att denna fattigmanskonst är en aning missförstådd och underskattad.



Därför ska nu en serie tuschpennetavlor tillverkas. Klädsel: Kalasbyxor. Håll till godo.

Igår kom jag på varför man bör gifta sig. Teorin lyder som följer:

1. Alla gillar en lyckad maskerad.
2. En lyckad maskerad innehåller maskeraddräkter på alla gäster.
3. På bröllop finns många gäster som gillar brudparet.
4. På bröllopsinbjudningarna finns ofta riktlinjer till klädsel.
5. Att neka klädkoden på bröllop ses ofta som oartigt.
6. Att tacka nej till inbjudan pga klädkod är inte okej i bröllopssammanhang.
7. Det går inte att klä ut sig halvhjärtat, kan också ses som oartigt.
Slutsats: Vill man alltså ha en riktigt lyckad maskerad (med fri bar) så ska man gifta sig.

I  samma veva som detta resonemang föddes, föddes även idéer om teodlingskaféer och ekologiska hus med bananuppvärmning. Nog om detta, nu ska jag rikta in mig på Brillo Box och filosofisk konst i boken Konstteori - en introduktion av Cynthia Freeland.



Hejdå. 



Kommentarer
Postat av: Stora L

ååå du är så inspirerande!!! Kärlek till dig!

2010-01-28 @ 07:59:19
URL: http://lillasvartaboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0