Vårt trespråkiga hem.

La mesa, la silla, quarto de bano, cajón, puntos de vista...

Orden finns överallt, på golvet, i taket, på väggarna och dörrarna. Det är dags att lära sig spanska. De spanska fraserna haglar mixade med norksa och svenska. Ett förbannat språkinferno är vad det är. Tänk om man ändå hade lätt för att lära sig språk, en slags fallenhet för grammatik och uttal på främmande språk.

Dagens låt:
Guvenor Andy - Girig.


Snart är det dags för dagens springtur. Hade jag inte haft sällskap hade jag utan tvekan haft den låten i lurarna. Lätt. Sen klockan ett, om inget annat dyker upp ska jag kosa mig med Sommar i P1, denna helt fantastiska radiotradition.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0