tisdag

En svart labrador värmer mina fötter under bordet, utanför fönstret smälter vintern sakta bort. Jag minns påskar då det var bitvis barmark, med tulpanlökar och snödroppar på sydsidan av huset. I år är det fortsatt vinter, helvinter. Det är helt okej, om man bara slutar att prata med alla söderboende människor som springer runt med öppen jeansjacka och take away coffee i vårsolen. Jag får helt enkelt nöja mig med att elda en extra omgång i kaminen och drömma mig bort till en blomdoftande medelhavsbalkong någonstans. Karma?

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja, vovve. Jag är hundvakt fram till påsken. Förstår att du är uppe i norr.

2010-03-30 @ 17:37:40
URL: http://www.egobloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0