Dubbla täcken och chokladfrukost

Ibland behöver man bara komma bort eller göra något annat en stund. Då räcker det inte alltid att lyssna på Savage Gardens "Crash and Burn", utan man måste nästan boka biljetterna bort. Jag sätter mig på bussen mot Örebro nästa vecka för att fira bortglömd vänskap, nyfunnen dito och flanera med kaffekoppen i handen. Bara över natten, bara för en stund. Bara för att Gud vet när jag kommer få lite ledigt nästa gång, nu när jag sagt ja till nytt jobb.

Det här med nytt jobb förresten. Efter ett par raka pikar från HK om att "det är inte bara en fin titel, du kommer få massor av ansvar och arbete också, tro inte något annat" känner jag bara; Bring it on. Nu. Jag tänker skita i all härskarteknik och lilla-gumman-syndrom de har att komma med och bara visa att jag faktiskt KAN.

Hur som haver. I morgon trillar Sofie ner i Oslo och en ledig helg med tillhörande festligheter startar. Fint. I kväll blir det jobb och inte dub på Revolver som jag hoppats på, kunde inte bry mig mindre.

Kommentarer
Postat av: Stora L

Men hjärtat, vad är det för spännande jobb du har fått?

2010-11-11 @ 12:27:25
URL: http://lillasvaraboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0