offlineskriverier från en talltopp


Den 15/10

Fredagkväll, natt till lördag. Vår vän Lars Winnerbäck kninkar på gitarren och ger mig beviset på att poesi är okej. Jag har haft en uförutsägbart trevlig kväll på jobbet och är inte direkt trött pga av en lång sovmorgon. Hade vårt internet velat fungera så hade jag hoppat på ett flyg till London imorgon, eller Amsterdam, någotska man göra av sin lediga helg. Men, utan internet, ingen chans på billiga biljetter så här dags, så här i sista minuten. Leoparderna stirrar på mig från sin fönsterplats, dom är snälla på rikigt trots deras onda ögon.

Hur som haver.

Idag fick jag ett erbjudande att börja jobba på en revisionsfirma. Vad skulle jag hitta på där? Jag tackade nej med ett  leende och den smått berusade mannen, som tydligen ägde firman, verkade inte så ledsen. Han log stort och bjöd mig istället på fest och lämnade därefter ett luggslitet visitkort på bordet. Han borde gråta över sin tappade arbetskraft egentligen, men vem är jag att dömma?

God natt.




Den 14/10



"Jag en av alla dom som flyttat hit till stora stan för karriären". Och vilken karriär sen.

Nog om detta.

Idag är det som bekant torsdag. Har man en fri kväll så här mitt i veckan betyder det KOS. Kos, mys, kos. Jag är än så länge ensam i soffan, men väntar hem en Ina inom en snar framtid. Jag är redo med mjukisbyxor och rödvin.

Jag såg en film igår; en kille Sa: "Jag kan inte bo här, jag får ingen glöd och ingen inspiration. Det är för soligt och inte tillräckligt depremerande." Jag håller med, jag älskar höstrugget, jag älskar bitterheten om hösten och jag tycker nog lite för mycket om att filsofera över knepiga projekt och mina ofullständiga framtidsplaner. Man blir ju knäpp. Jag kan inte längta bort. Jag är nöjd och samtidigt åt helskotta missnöjd. Det är som dumt det där.  Förvirring nog att räcka åt gudarna.

Appropå gudar. Man skulle bli som Shiva istället. Shiva är lärdomens gud inom Hinduismen, han behärskar trevligheter som döden och erotiken. Shiva bor i en grotta på ett berg och ängnar sina dagar åt att vara ond och hög. Hash är okej, det tar en till himlen, säger han och fingarar i en tåt av sitt svarta, ihoptovade hår, eller pillar lite på en guldpiercing i näsvingen. Sen kliar han sig lite förstrött i sitt mittersta öga och tar sig ett halsbloss. Shiva är nästan hårdare än Lars Monsen med det där halsbandet av ihopflätade ormar.

Nej, vad vet jag om religion? Förutom att det är facinerande och intressant. Facinerande intressant faktiskt.




K


Kommentarer
Postat av: Tuffa Syrran

Hehe du vill bara ha en anledning att dricka rödvin!

2010-10-16 @ 18:53:17
Postat av: Fröken Nygård

indeed

2010-10-16 @ 21:52:51
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0