Den hemmaljuva omöblerbarheten.

Omöblerbarhet. Omöblerbarheten. Idag hittar vi på ord, allesamman! Kom igen.

Sent igår kväll ringde telefonen. Det var Niklas. Jag hoppades på att han ville dricka te med mig och dämpa min ensamhet och rastlöshet. Det ville han inte. Han ringde bara för att göra mig klar över att mina varor från IKEA skulle komma om 10 minuter. Jag la på. Varorna kom. Blev uppburna och bara en liten rönn blev ledsen när Niklas backade på den med lastbilen. (Alla spår undanröjna och inga grannar arga)

Nu sitter jag i min skitbilliga soffa och hatar planlösningen en aing. Javisst, det är väl fint med snetak, självklart charmigt med en fet murstock som sträcker sig ut sig i mitten av härligheten. Nu sitter jag med en stor kopp kaffe och rotar i mina inredningskunskaper. "Du har en fil kand i rumslig gestaltning!", skriker jag till mig själv och försöker komma på något briljant. Självklart hade det varit lätt om man hade nåra tusen extra på kontot och inte behöver varje slant för att klara sig utan lån i en termin eller två.

Bitterheten kryper på. Varför i helvete ska jag studera i fem år till? Är en högskoleexamen inte nog? Vad är det för fel att jobba och tjäna pengar, resa till spännande länder och då och då klämma in en after work med underbara inspirerande kollegor. Vad vet jag? Gilla läget! NU! Tack.

Jag gillar ändå bitterheten. Den påminner mig om Blackpool och våra drömmar om att skriva maskin och ha ett Bring your own cup- tea party. Jag kommer antagligen aldrig bo i Blackpool, denna guds glömda stad i norra England.


Mina fina sittpuffar från Istanbul stirrar på mig, de är platta och omöjliga. På något vis omöblerbara, de också.



Hör av er. Skriv. Ring. Jag saknar er.
K

Kommentarer
Postat av: stefan

vart bor du? fin lägenhet, men jag fattar att den är svårmöblerad.

2011-08-17 @ 14:13:20
Postat av: K

Lund! Ja... Den var perfekt utan möbler. Sen ju mer man packar upp och flyttar in, ju konstigare blir allt. Stört.

2011-08-17 @ 15:50:09
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/
Postat av: Söööfie

Nog fan ska vi ta oss till Blackpool nån gång! Jag gillar också bitterhet. Du får ta dig upp hit sen nån gång, eller jag mig ner dit, så får vi slå ihop våra två kloka och förbittras och planera som aldrig förr!

2011-08-17 @ 16:00:30
URL: http://tuhmanuunuu.wordpress.com
Postat av: Linda - Formfront

Möbleringen kommer ge sig:) Lyan ser underbar ut.

mysiga fönster. som gjorda för att ligga på mattan och titta upp i det blå

2011-08-17 @ 16:35:37
URL: http://formfront.se
Postat av: K

Sofie: Självfallet! Vi borde verkligen ses och göra upp en ny Blackpool-plan. Kanske kan vi göra varsin termin av studierna där? Det vore FEDT! :D

2011-08-17 @ 22:15:23
URL: http://attsnarjaenjavul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0